سعید تمر

آینده خوشی برای همه میخواهم به روشی منظم

سعید تمر

آینده خوشی برای همه میخواهم به روشی منظم

این دفتر شلوغ و بینظم من است. دفتر شخصی.
شاید چند پیوند مفیدی برایتان وجود داشته باشد.
به زودی افتتاح سایت رسمی خودم را در اینجا اعلام خواهم کرد.
tamar.ir
---------------
خوش به حال آنانی که چهل سال اول زندگی خود را به خودشان اختصاص می دهند و باقی را وقف مردم می کنند
و
بدا به حال آنانکه جابه جا

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

دو خودروساز گنده-تر-از-آن-که-ورشکست شوند خوب بلدند از دولت و جامعه باج بگیرند.قیمتهای حاشیه بازار تابستان و دم عید نقاط حساسی هستند که شبکه عظیم منفعتی توزیع خودرو همه رامتقاعد کنند که قیمت را خودروسازان تعیین کنند.

امروز، پاسخ اداره اطلاع رسانی سایپا به یک خبر منتشر شد و نظر یکی از خوانندگان جالب بود:"لحن پاسخ گویی خودروساز نشان ازعمق فاجعه در نگاه مدیرانش دارد".

بیایید مزیت های داشتن یک خودرسازی در ایران را نام ببریم و ببینیم میتوانیم خودمان خودرو تولید کنیم؟

  • مستقیم کار ایجاد می کنند
  • شبکه تامین قطعات ایجاد می کنند که کارآفرینی برای هزاران نفر است
  • برای خودشان بانکی هستند که میلیاردها تومان بعنوان پیش خرید میگیرند و سود هم پرداخت می کنندهم مستقیم و هم غیرمستقیم از حاشیه بازار
  • قیمت حاشیه بازار را به خوبی مهندسی می کنندطوری که هیچگاه سپرده گذاران و حلقه مالی اطرافیان شبکه توزیع را ناامید نمی کنند
  • ارز مبادله ای برای تامین مواداولیه دریافت می کنند
  • پاداشهای خوبی هم به مدیران پرداخت می کنند
  • هم دررسانه ها پایگاه خوبی ایجاد کرده اند و هم بلدند چگونه از موانع قانونی تبصره تراشی کنند بالاخره حواله های خودرو و تفاهم با سازمانهای مختلف حق قانونی آنهاست
  • از همه مهمتر، اعضای محترم هیت مدیره، خود شرکتهای تامین قطعاتی دارند که سود اصلی هیات مدیره نه از خودروسازی که ازفروش قطعات خودی است.
خب، مزایای مثبت لیست بالا را ما هم می توانیم ایجاد کنیم. چه اشکالی دارد ما یک شرکت مردمی و نه ملی برای خودروسازی ترتیب دهیم؟ شرایط به شرح زیر است.
  • هیچ کس یا شرکتی حق ندارد بیش از صدمیلیون تومان در پذیره نویسی سهام شرکت خودروسازی مردم مشارکت کند. این امر برای مصون داشتن هیات مدیره شرکت جدید از منافع کنترلی است. با قدرت مالی که برخی از دوستان فوق دارند به راحتی میتوانند هر  حرکت جدیدی را به ریل قبلی بازگردانند!
  • نام شرکت فعلا خودروسازی مردمی است
  • افراد نیازمند خرید خودرو میتوانند مثل مدل جاری خودرو مردمی را پیش خرید کنند
  • خودرو مردمی میتواند با توجه به مزیت های اقتصادی مناطق مختلف کشور در استانهای مختلف مستقرشود مثل مدل ایرباس هر بخشی در یک استان و با توجه به سهام استانی آن منطقه مستقر شود
  • زنجیره تامین این خودروسازی میتواند فعلا از بازار موجود وبازارهای ترکیه استفاده کند
  • در طول یک برنامه پنج ساله به اهداف بومی سازی 70 درصدی قطعات دست یابد
  • در این فضای رکود اقتصادی، مبالغ عظیمی ازسرمایه های خرد جذب سیستم شود، کار آفرینی شود و از همه مهمتر، طعم مدیریت حرفه ای را به خودروسازی کشور بچشاند
  • یک شورای رهبری پاسخگو غیر منتفع از سهام شرکت، به صورت افتخاری به پایش عملکرد خودروسازی مردمی اقدام کند
  • دولت محترم و نمایندگان مجلس، یک دهم حمایت هایشان از خودروسازان فعلی را از این خودروساز مردمی دریغ نکنند.
  • شبکه تامین مستحکم و کارایی ترتیب دهیم که نصف تولیداتش صادرات شود و مفهوم زنجیره تامین پایدار را به دوستان ناکارا بفهماند. امروز خودروسازان قیمت بالای زنجیره تامین را بهانه می کنند ولی کیست که نداند زنجیره تامین منافع اصلی ذینفعان خودروسازی راتشکیل می دهد. پس هدف خودروسازی مردمی شبکه تامین است.
در ایران، افراد وگروه های علمی و مهارتی فوقالعاده ای حضور دارند که اگر یک همت و تدبیر محکم برای بکارگیری این افراد شکل بگیرد آرزوهای ملت ایران برای داشتن یک خودرو بی دغدغه و پیش رو را محقق سازد و بازی مسخره خودروسازان داخلی را پایان بخشد. البته نگارنده ملتفت گرفتاری های مدیران کاربلد خودروسازی های فعلی است اما شاید راه حل ماجرا بیرون از چارچوب خودروسازی  است و شاید ادعاها را باید با خروجی ها تعدیل بخشید!
بیایید به راه های سومی بیاندیشیم.



سعید تمر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی